Tips Serta Cara Elak Sembelit dan Buasir Semasa Hamil


SEMBELIT DAN BUASIR SEMASA HAMIL

Sembelit dan buasir semasa hamil

Apa itu Sembelit dan Buasir?



Sembelit adalah keadaan kesukaran membuang air besar atau tidak lawas. 



Secara normal, manusia perlu membuang 2 kali sehari. Mengikut masa yang tetap. Contohnya jam 6.30 pagi dan 5.30 petang setiap hari. 

Namun, ramai yang tak dapat membuang dengan lancar sebegini setiap hari. Malah ada yang hanya membuang 2 kali seminggu.




Buasir pula akibat daripada sembelit yang dibiarkan berterusan tanpa dirawat.



Sebagai contoh, ibu-ibu kurang membuang air besar melebihi 3 hari, najis kering, dan sukar dikeluarkan bahkan kadangkala perlu meneran dengan kuat untuk membuang air besar. 



Hal ini akan menyebabkan otot-otot pada pembuluh darah di dalam lubang dubur akan melemah.


CEGAH SEGERA. KLIK SINI


Bagaimana Sembelit dan Buasir Terjadi Kepada Ibu Hamil?



Semasa hamil, jumlah darah dalam badan bertambah. Pada masa yang sama, tahap hormone progesteron yang tinggi mengendurkan dinding salur-salur darah.

Salur-salur darah di bawah uterus (rahim) pula lebih berkemungkinan untuk membengkak dan meregang akibat tekanan yang diterima daripada berat bayi yang sedang membesar. 



Inilah sebabnya mengapa ibu-ibu lebih berisiko mengalami buasir dan urat simpul apabila ibu-ibu hamil.


Risiko Sembelit dan Buasir Kepada Ibu



Ø Sakit pada bahagian dubur selepas membuang air besar

Ø Tidak selesa untuk duduk kerana sakit di bahagian dubur

Ø Najis keluar bersama darah

Ø Rasa daging membengkak pada bahagian dubur

Ø Tisu buasir akan lebih banyak keluar sewaktu meneran semasa melahirkan bayi



Ø Terpaksa menjalani pembedahan bagi membuang tisu buasir

Ø Sembelit dan buasir lebih teruk dialami sewaktu berpantang.


Tips Menghadapi Sembelit dan Elak Buasir


ü Ambil nutrien yang seimbang dan jumlah yang mencukupi

dalam menu harian.



ü Amalkan makanan berserat terutama buah dan sayuran setiap

hari.



ü Biasakan meminum air kosong satu gelas selepas bangun pagi dan 2- 3 liter sehari semalam



ü Banyakkan minum jus buah

ü Amalkan senaman atau gerakan fizikal setiap hari

ü Dapatkan nasihat doktor. Jika sembelit masih tidak berkurang

ü Digalakkan mengambil suplemen dari sumber semulajadi untuk bantu atasi sembelit dan buasir.

MEREKA TELAH BERJAYA BEBAS DARI SEMBELIT DAN BUASIR SEWAKTU HAMIL:



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Lama dah dengar tentang Shaklee tapi mencubanya taklah berani sehinggakan saya disahkan mengandung anak pertama di usia 29 tahun. Teruja!

Terus tanya kawan-kawan apa yang sesuai amal masa mengandung. Semua syor Shaklee.

Saya terus whatsapp kawan lama yang kini merangkap mak shaklee.

Disyorkan vitamin untuk ibu hamil iaitu Vitamin B Complex with acid folic, Vita C dan juga Ostematrix.

Untuk makluman korang, saya sejenis culas makan pil dan hampir berniat untuk tak ambil Shaklee lagi lepas pada tu tapi malangnya sampai sekarang masuk tahun ke 5 saya masih amalkan suplemen Shaklee setiap hari.

Nak tahu sebab apa?

Saya TERPAKSA JATUH CINTA dengan Ostematrix si kalsium.

Krem yang saya alami sejak zaman bujang bawa ke mengandung beransur hilang!

Kini walaupun anak dah 3 dan menyusu badan, krem tak berani datang dah.

Dan paling BEST sekali, tiada dah episod SEMBELIT berlaku dah dalam hidup ni.

Kalau tak sebelum ni nak membuang ambil masa. Seminggu 2 kali ja. Belum campur episod air mata bila yang ditunggu tak kunjung tiba😅

Hanya orang yang pernah sembelit je memahaminya.

Terima kasih shaklee kerana telah berikan kesihatan yg lebih baik lagi. Rugi betul tak cuba lagi awal lagi kan?😉


Puan Hani, Pengguna Ostematrix dan Set Hamil Shaklee

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Saya Azwani Aziz, umur 35 tahun, ibu kepada 4 orang anak.


Saya ni tak suka minum susu/ soya. Saya tak kisah pun kalau tak minum susu tu. Bagi saya susu tak penting pun.😅

Namun, selepas mengandung dan menyusukan anak, keperluan susu dan vitamin lain tu sangat penting bagi saya dan tumbesaran bayi. Segala vitamin mineral seperti kalsium ibu akan diserap oleh bayi dalam kandungan. Gigi saya selalu berdarah, selalu SEMBELIT, kaki selalu kejang pada waktu malam. Sakit sangat. 😢

Bila dapat tau ada kalsium dalam bentuk tablet. Wow! Saya tak tunggu. Terus order dengan mak Shaklee saya, kak Asmaniza. Mudah sangat nak telan, saya suka. Itulah Ostematrix.

OSTEMATRIX cinta pertama saya sejak 2014 sampai sekarang. 😍

Kesannya lepas konsisten makan,
💖Saya tidoq malam lebih LENA
💖Bangun pagi lebih CERGAS
💖Tiada lagi KEJANG kaki, sakit pinggang, sakit badan
💖 Tiada lagi SEMBELIT
💖Hidup lebih cergas dan ceria tau!

Saya sangat sarankan kalau sis/kawan2 ada masalah seperti saya, boleh amalkan Ostematrix. Pasti puas hati👍


Puan Azwani

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Masa hamil anak kedua akhir 2016 - 2017, Nita selalu kena kekejangan kaki. Kaki Cramp!
Tengah-tengah sedap tidur, tetiba rasa kaki sakit gila! Menggigil-gigil tahan sakit wey 😣 memang kerap kena. Makin besar kandungan, makin kerap. Fuhhh sakit!
Kadang mintak tolong suami urut-urut.
Suami belikan OSTEMARIX. Nita makan baru beberapa hari berterusan.
Alhamdulillah, terus hilang "Cramp" kaki tu! 😃 JATUH CINTA tau!
Selain tu, apa yang Nita dapat dari sebotol Ostematrix tu, Nita mudah nak membuang. Fuhh lega habis bila acara melabur berjaya 😅
Memang baguslah untuk orang sembelit.
Ostematrix ni bukan ada Kalsium je rupanya. Ada magnesium, Vitamin D & lain-lain. Patutlah kalsium tu diserap dengan baik!
Memang padanlah untuk Nita yang jarang minum susu ni!
Jadi kalau korang hadapi masalah yang sama, beli dan amalkan dari awal pun takpe. Jangan jadi macam Nita dah kena baru nak mencari.
Puan NURANITA, Pengguna OStematrix dan Set Hamil Shaklee

Testimoni Set Hamil Shaklee

Testimoni Set Hamil Shaklee




Disclaimer: Testimoni di atas adalah dari pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.



KINI, GILIRAN ANDA BEBAS SEMBELIT DAN BUASIR DENGAN SET HAMIL SHAKLEE

Set Cegah Sembelit dan Buasir Semasa Hamil Shaklee


ODER SEKARANG!

Harga boleh dirunding

Konsultasi PERCUMA




WhatsApp: +601127016822
WhatsApp: +601127016822
WhatsApp: +601127016822

Klik no telefon untuk hubungi kami (Natrah Mohamed)

APA YANG TERDAPAT DALAM SET CEGAH SEMBELIT DAN BUASIR SEMASA HAMIL SHAKLEE INI?

1. Energizing Soy Protein (850gram)


Membekalkan protein untuk membina sel, tisu enzim dan otot ibu dan bayi dalam kandungan.

Membekalkan tenaga untuk ibu

Mengurangkan risiko janin menjadi cacat

Memberi rasa kenyang



2. Vitalea with Iron (multivitamin) 120 biji



Membekalkan zat besi untuk penghasilan darah yang cukup. Elakkan pitam dan anemia (kekurangan sel darah merah)
Wajah tidak kelihatan pucat

3. Vitamin B Complex (120 biji)

Membantu kawal tekanan perasaaan
Mengelakkan pigmentasi pada kulit
Membantu lembapkan kulit.
Membantu pembebasan tenaga dari makanan
Penting untuk pembentukan darah dan hormon ibu dan bayi.


4. Vitamin C (180 biji)


Sebagai antioksidan

Bantu tingkatkan sistem imunisasibadan ibu dan bayi

Jadikan kulit lebih cantik.

Membantu penyerapan iron oleh badan



 5. OsteMatrix  / pil kalsium (120 biji)


Kuatkan tulang ibu dengan mengekalkan kepadatan tulang.

Elakkan masalah kuku rapuh, gigi rapuh, gusi berdarah, kebas-kebas & kekejangan

Legakan sakit pinggang, belakang & kaki terutamanya apabila perut semakin membesar/memboyot.

Lembutkan najis dan elakkan sembelit sepanjang waktu hamil.

Bekalan untuk pertumbuhan tulang & gigi bayi yang kuat & sihat.



6. Omega Guard (90 biji)


Tingkatkan perkembangan penglihatan dan kognitif bayi.

Kurangkan risiko alergi di kalangan bayi.

Cegah kelahiran pramatang

Kurangkan risiko pre-eklampsia

Kurangkan risiko bayi lahir kurang berat

Cegah berat badan ibu naik mendadak

Kurangkan risiko ibu kemurungan (post-natal depression).






Natrah Mohamed

Hubungi: 011-27016822

FB: Natrah Mohamed

WhatsApp: +601127016822

WhatsApp: +601127016822

WhatsApp: +601127016822

www.natrahmohamed.com


Ketahui bahawa kami adalah:
  • Team berpengalaman lebih 21 tahun dalam Shaklee
  • Ready stock dan boleh pos ke seluruh Malaysia
  • Team dibimbing oleh Presidental Master Shaklee 2018 (Anugerah khas)
  • Harga boleh dirunding
  • Bimbingan dan konsultasi berterusan.



Natrah Mohamed Pengedar Shaklee sejak 2013
Nikmati Harga Murah dan Jimat dengan Sertai Keluarga Shaklee Kami.

Daftar Ahli Shaklee Di Sini: http://www.shaklee.com.my/?joinnow=923339 

Legasi Nasih Maju - 002398060-V
Seksyen 4 Tambahan
43650 Bandar Baru Bangi
Selangor
Tel : 011-27016822


Powered by Blogger.

Blog Archive

Legasi Nasih Maju

Legasi Nasih Maju
Pengedar dan pembekal produk kesihatan dan kecantikan Shaklee

Anak Pintar Cerdas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...