Friday, September 2, 2016

Cara Kurangkan Makan

Menu makan tengahari

Assalamualaikum.

Hari ni saya nak cerita pasal menu makan tengahari saya. Hahaha.. tak. Bukan nak bagitahu resepi. Saja suka-suka.

Tadi, lepas solat zohor, saya gigih masak sayur air saja. Sayur je. Campak-campak aje. Cukup mudah.

Sayur dah masak, saya sendukkan nasi dan letak ikan goreng dalam pinggan. Banyakkan nasi saya. Ya. Niatnya nak suap anak-anak sekali. Tapi, bila saya pelawa anak-anak, mereka tak mahu.

Yang sulung ambil jagung kecik 2,3 hiris. Lepas tu tak nak makan dah.

Yang ke 2, makan cendawan enoki dan jagung kecil tu juga. Nasi semulut je dia makan.

Yang ke 3? Tak makan. Baru 2 bulan. Hahaha. Dia setia dengan susu mama ;)

Habis tu? Nasi sepinggan penuh tu? Saya habiskan semua ke? Oh tidak!

Saya tak mampu habiskan. Zaman sebelum detox dulu, saya boleh makan seorang sebanyak itu. Tapi, lepas seminggu detox, udah gak mampu dong.

Terpaksa simpan nasi dalam peti ais. Hmmm.. inilah kesan detox. Mengecilkan saiz perut. Nak makan banyak pun tak mampu dah.


Nasi yang tak habis

Inilah kesan ketara yang saya nampak selepas DETOX. Perut jadi kecil. Dah tak mampu makan banyak. Makan ikut keperluan, bukan ikut nafsu. Itu yang diharap daripada program detox.

Alhamdulillah.

Nak kurangkan makan macam saya? Nak kecilkan saiz perut?
Jom join program detox bersama saya dan team.
Jommm..

Boleh hubungi saya, Natrah Mohamed :011-27016822.

Atau cari FB saya, Natrah Mohamed.


Jom Detox The Shaklee Way!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KENALI SHAKLEE

 photo KENALISHAKLEE_zpsjhrkr5w4.jpg
 photo PRODUKSHAKLEE_zpslwr9bj4b.jpg
 photo CADANGANVITAMIN_zps9fostmqa.jpg
 photo SERTAIKELUARGAKAMI_zpsnwpjxnay.jpg
 photo PENGEDARSHAKLEE_zpsu3sbu1d3.jpg
 photo CAWANGAN SHAKLEE_zpsbm1dxcgx.jpg

Pengunjung

Designed by NH Design