Thursday, November 26, 2015

Nasi Lemak Rambo

Assalamualaikum.

Siapa pernah dengar Nasi Lemak Rambo?
Apa tu? Sejenis nasi lemak. Boleh didapati di Rambo Station. Rambo Station ni dimiliki oleh kawan saya, Haji Wan Hilmi.

Alamat Restoran Rambo Station ni :
1-53A Jalan 8/35 Seksyen 8, 43650 Bangi, Malaysia.


Ni saya nak cerita kesedapan Nasi Lemak Rambo.


Pertama kali kami makan, lepas raya Haji tahun ni. Balik dari kampung, terus singgah sini. Makan Nasi Lemak Rambo yang kecoh di FB. Hehehe.. Sedap. Nasi lembut. Sambal manis. Telur separuh. Ikan bilis halus yang sangat rangup. Ayam goreng berempah yang besar dan enak. Ulam timun dan kelainan sikit, ada sayur kangkung rebus. Oh, kami oder sepinggang sorang. Memang bertabah untuk habiskan. Nasinya banyak.

Entah kenapa, 2,3 hari lepas, saya terbayang-bayang nasi lemak ini. Terutama sambalnya. Saya whasap suami, minta tolong belikan.

Alhamdulillah. Petang tu, suami bawa balik sebungkus. Dapatlah makan berkongsi dengan anak-anak. Anak-anak saya suka makan nasi saja. Suami pula, sediakan perut untuk makan char kuew teow di kedai sambil menonton bola. Kedah VS PKNS katanya. Maklumlah, rumah kami tiada TV. Kedai mamak atau kedai Char kuew teow di Seksyen 4 Tambahan jadi pilihannya untuk menonton bola. Layannnn..Asalkan bahagia.


Nasi lemak Rambo.

Ni rupa nasi lemak yang dipindahkan dari polisterin ke pinggan.

Oh ya, semalam, suami bawa balik lagi 2 bungkus nasi lemak ni. Alhamdulillah. Mengadaplah kami sekeluarga.

Lepas makan Nasi Lemak Rambo ni, saya cepat-cepat telan Omega Guard 3 biji. Hihi.. Makan malam. Elok la mohon bantuan dari omega untuk bakar lelemak. Tahu kan fungsi Omega Guard? Untuk membakar lemak yang sedia ada dalam darah dan badan manusia. Selain tu, sebelum makan, elok sangat ambil Lecithin. Lecithin ni bantu bakar dan buang lemak yang ada dalam usus dan makanan yang baru dimakan.

Nak tahu lebih lanjut pasal pembakar-pembakar lemak ni, hubungi saya ye. Natrah Mohamed 011-27016822.

Saya pengedar Shaklee di Bandar Baru Bangi dan seluruh Malaysia. 😃😃😃

Ok. Terima kasih banyak sudi jenguk blog ini. Datang lagi tau.

Assalamualaikum.


Wednesday, November 25, 2015

Nasih buat cupcake.

Sesi persekolahan 2015 dah habis. Tapi cikgu-cikgu dedikasi di Tadika Nasyrah Bangi masih buat aktiviti untuk anak-anak. Ya lah, anak-anak lain masih ke sekolah. Ada daycare bagi ibu bapa yang berkerja. Nasih kan mamanya suri rumah, dah tak ke sekolah. Tapi cikgu announce ada aktiviti buat cupcakes pada 24hb, semalam. Jadi, dengan penuh semangat, Nasih ke sekolah. Hihihi..

Ni saya share gambar-gambar yang diambil dari FB Tadika Nasyrah Bangi.

Layan gambar la ye..


Tecer Ani, tokey biskut, tart dan cupcakes sedang bagi penerangan kepada anak-anak Nasyrah
Bahan-bahan untuk membuat cupcakes

Maka, sesi membuat cupcakes bermula. Tengoklah muka seronok dan teruja anak-anak ni. Sesuatu yang baru bagi Nasih kerana mama tak pernah buat. Hihi..


Seronok kan kanak-kanak ni diberi peluang membuat sendiri. Dengan kawan-kawan lagi la teruja.


Nasih yang berbaju kuning tu. Senyum sampai telinga
Masing-masing berebut nak masukkan cupcakes ke dalam acuannya.

Ha, dah siap pun.


Dah siap

Alhamdulillah.

Tengahari semalam, saya ambil Nasih dari sekolah. Ni ayatnya:

"Mama, mama kena buat cupcake. Nasih ajar mama cara buat. Senang je."

Tengok. Nak ajar mama pulak. Hihi. Tapi saya senyum je. Mama tiada kerajinan itu Nasih. Kebetulan semalam angin teruk melanda. Hehehe.. Telan Peppermint Ginger Plus+ Garlic Complex barulah dapat bertahan sikit. Angin beransur-ansur hilang dan dapat uruskan anak-anak macam biasa. Alhamdulillah. Lega.


Nasih dan cupcakenya

Terima kasih banyak-banyak cikgu di Tadika Nasyrah Bangi. Bagi pengalaman seronok buat anak-anak umur 4,5,6 tahun ni.

Saya, Nasih dan Nafiz makan bersama-sama cupcake yang Nasih bawa balik. Sedapppp..

Hari ni, Nasih ke sekolah lagi. Ada Hari Keusahawan Cilik pula. Untuk hari ni dan esok. Saya bekalkan Nasih sedikit wang. Walaupun Nasih belum pandai baca dan kira  wang, tapi tak mengapa. Saya memang sengaja tak ajar dia nilai2 wang syiling dan kertas tu. Supaya dia tak tahu yang mana sedikit, yang mana banyak. Sampai masanya, akan diajar. Mungkin guru-guru akan ajar nanti. :)

Terima kasih semua sudi jenguk dan baca cerita ringkas ni. Jumpa lagi dalam entri akan datang.

Natrah Mohamed
Legasi Nasih Maju.
Pengedar Shaklee Bangi dan seluruh Malaysia.
011-27016822


Monday, November 23, 2015

Bebas daripada kencing manis

Semalam, sempat ke kelas Health & Wellness anjuran Shaklee Malaysia. Pertama kali buat di Bangi Gateway Hotel. Saya pun pertama kali ke hotel tu. Sebelum ni rasanya belum wujud Bangi Gateway Hotel tu. Saya pun baru perasan kewujudannya selepas lalu berkali-kali melintas Bangi Gateway.

Kelas petang semalam tajuk Bebas Dari Kencing Manis. Memang tajuk yang bagus dan sangat bermanfaat. Maklumlah, 1 daripada 5 rakyat Malaysia menghidap diabetes / kencing manis ni. Fakta yang menyeramkan kan? Haha.. Rasanya, keluarga saya antara penyumbang terbesar penyakit ni. Mak Cik dan pakcik saya kebanyakkannya penghidap diabetes ni. Ada yang telah meninggal akibat diabetes. Ada yang masih menderita dengan pelbagai komplikasi. Ma saya pun, baru disahkan menghidap diabetes. Allahuakbar. Moga ma terus tabah menghadapi dugaan dan kembali pulih.


Jumlah pesakit diabetes meningkat 40% dalam tempoh 6 tahun

Tapi, jarangkan kita dengar orang meninggal akibat diabetes? Kenapa? Sebab diabetes ni adalah penyakit pertama dihidapi. Kemudian ia menjadi komplikasi lain seperti, kegagalan jantung, kegagalan fungsi buah pinggang dan anggota badan mati.


Ini antara gejala/ simptom penyakit diabetes:
1. Selalu penat
2. Luka lambat sembuh
3. Kerap kencing
4. Berat susut dgn mendadak
5. Vagina infection
6. Rabun/ mata kabur
7. Selalu nak makan benda manis
8. Kebas2 terutama kaki
9. Kekurangan upaya seksual.


InsyaAllah saya akan sambung lagi tips untuk atasi atau cegah diabetes serta suplemen yang boleh diamalkan untuk samada mencegah atau meneruskan kelangsungan hidup bagi penghidap diabetes. InsyaAllah, ramai yang telah dapat dikurangkan masalah diabetes nya.

Boleh pm saya atau whasap di talian: 011-27016822. Natrah Mohamed.


Saya yang tudung pink berdiri kat belakang tu.


Jangan lupa promosi istimewa Vitamin C sepanjang November 2015 ni.
Hubungi saya segera untuk rebut Promosi indah dan berkhasiat ini.
:)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KENALI SHAKLEE

 photo KENALISHAKLEE_zpsjhrkr5w4.jpg
 photo PRODUKSHAKLEE_zpslwr9bj4b.jpg
 photo CADANGANVITAMIN_zps9fostmqa.jpg
 photo SERTAIKELUARGAKAMI_zpsnwpjxnay.jpg
 photo PENGEDARSHAKLEE_zpsu3sbu1d3.jpg
 photo CAWANGAN SHAKLEE_zpsbm1dxcgx.jpg

Pengunjung

Designed by NH Design