Tuesday, April 28, 2015

Syarat gantung banner atau banting oleh MPKj

Teks: Natrah Mohamed

Saya mahu gantung bunting yang saya print. Untuk promosi produk Shaklee. Asalnya mahu gantung begitu saja. Tapi sebagai peniaga berhikmah, saya mahu dapatkan kebenaran pihak berkuasa tempatan dulu. Sayang la, dah print mahal-mahal, lepas tu gantung tanpa kebenaran dan kemungkinan besar dicabut pula. Kerana tidak mematuhi peraturan. Hihi..

Saya ambil panduan ini dari website mpkj.gov.my.  Moga bermanfaat.

GARIS PANDUAN PERMIT BANTING/BANNER MAJLIS PERBANDARAN KAJANG
  1. Pemohon perlu mengemukakan dokumen seperti berikut;
  2. i. Satu salinan kad pengenalan
    ii. Satu surat kelulusan tuan punya tanah / bangunan
    iii. Satu salinan pelan lokasi tempat pemasangan iklan
    iv. Satu contoh iklan
    v. Satu salinan perakuan pendaftaran syarikat ( Borang M & Borang 49) atau Pendaftaran perniagaan ( Borang A atau B dan D )
    vi. Satu salinan lesen premis perniagaan MPKj. ( Jika berkenaan)
    vii. Bayaran proses RM10.00
  3. Bahasa Kebangsaan adalah wajib digunakan dan hendaklah berukuran tiga puluh peratus lebih besar daripada bahasa lain serta nahu yang betul.
  4. Pemasangan banting dan banner hanya boleh dipamerkan di tempat yang ditetapkan oleh Pihak Berkuasa Melesen.
  5. Pemasangan di Jalan Protokol adalah dilarang kecuali dengan Pihak Berkuasa Melesen
  6. Perlu mendapat sokongan daripada JKR jika pemohon menggunakan jalan dan tiang lampu Jabatan berkenaan.
  7. Pemohon adalah dilarang mempamerkan iklan minuman keras dan barangan asas tembakau pada Banting dan Banner.
  8. Penggunaan halal perlu mendapat pengesahan daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia, Majlis Agama Islam Selangor atau mana-mana pihak berkuasa berkenaan.
Moga urusan kami dipermudahkan. InsyaAllah. Gambar akan menyusul nanti. 

12 bahan kimia beracun dalam rokok

Bahan Toksik Dalam Asap Rokok

Terdapat beribu-ribu jenis bahan kimia beracun di dalam asap rokok. Di bawah hanya beberapa bahan-bahan dan di mana ia kerap dijumpai.

Bahan kimia dalam rokok: Sumber bahan kimia

1. Metanol: Bahan Api
2. Nitrobenzena: Gasolin
3. Karbon Monoksida: Asap kereta
4. Butana: Cecair pemetik api
5. Raksa: Logam dalam jangka suhu/ termometer
6. Vinil Klorida: Bahan utama plastik
7. Toulena: Pelarut industri
8. Ammonia: Pencuci lantai
9. Arsenik: Racun tikus
10. Kadmium: Bahan utama bateri alkali
11. Stearik: Bahan utama dalam lilin
12. Sianida: Racun berbisa



Jom kita sama-sama sedarkan masyarakat untuk berhenti merokok.

Matikan api rokok sebelum ia mematikan diri kita dan orang sekeliling.

Natrah Mohamed dari Legasi Nasih Maju menawarkan penawar yang telah membantu ramai untuk berhenti merokok. Ya. Kekuatan dan kemahuan berhenti merokok perlu diiringi dengan usaha menghentikannya. Ikhtiar dengan produk VIVIX yang telah terbukti membantu ramai berhenti merokok dan sekaligus hidup lebih sihat.


Natrah Mohamed mahu pastikan orang sekeliling bebas asap rokok.

Hubungi saya jika anda berkongsi aspirasi yang sama dengan saya. Natrah: 011-27016822. SMS / WhatsApp saya. Atau emel ke natrah.mohamed@gmail.com.

Jumpa lagi. Jom hentikan aktiviti merokok!


7 Fakta Membimbangkan Akibat Merokok

Malam tadi kami ke Mydin. Untuk membeli keperluan rumah dan dapur. Mydin di Seksyen 7 Bangi memang menjadi pilihan kami sekeluarga kerana ia ditutup lambat. Jam 11malam baru tutup. Jadi, lepas solat Isyak baru kami keluar untuk ke sana. Lagipun ruangnya kecik. Tak perlu tawaf kawasan yang luas untuk dapatkan barang2 keperluan. Kami beli stok seminggu saja. Biasanya hujung minggu saya tak masak. Heheh.. Ini la suri rumah, hujung minggu, gantung kuali.

Oh ya, sempat saya ambil gambar kotak-kotak rokok di belakang kaunter sementara menunggu giliran untuk buat bayaran. Kebetulan 2 orang remaja atau mungkin pelajar universiti di kaunter sebelah saya sedang membuat bayaran. Salah seorang menunjukkan kotak-kotak rokok itu dan menyebut suatu jenama. Dunhill agaknya. Saya pun tidak jelas dengan perkataan disebut. Hahaha..

Sebenarnya hati saya geram. Asalnya, 2 remaja ini hendak membeli 2 box/ container untuk simpanan barang bersaiz besar. Container 1 sudah dibayar oleh remaja pertama. Giliran remaja ke 2 untuk membayar, tapi mereka berbincang dahulu. Nampak gaya macam tak jadi untuk bayar container ke 2. Dalam fikiran saya, mungkin mereka naik motor. Sukar untuk bawa ke 2,2 container besar tersebut. Waktu itu saya juga sedang khusyuk menelek dan memerhati penyakit apa yang tertera di kotak rokok belakang kaunter cashier tersebut.

Inilah penyakit-penyakit yang diletakkan gambarnya di kotak rokok yang dijual.

Tiba-tiba remaja tersebut menunjukkan kotak jenama dunhill kepada cashier bertugas. Hati saya terus menyirap! Geram. Nak beli container tu berkira. Tapi rokok dibeli. Terus saya keluarkan telefon bimbit dan snap gambar rokok-rokok itu.

Pagi ini saya Google gambar berkaitan bahaya merokok. Saya share di sini untuk kesedaran kita bersama. Bukan perokok2 itu tidak tahu. Jelas terpampang segala penyakit dan perkataan: Merokok Membahayakan Kesihatan di kotak itu. Tapi kepuasan sementara lebih mengatasi perasaan takut penyakit berbahaya yang jelas dicetak di kotak.

Badan seorang perokok
7 Fakta Membimbangkan Akibat Merokok

Fakta ini diambil dari website Info Sihat.

1. 50% dari golongan lelaki di Malaysia adalah perokok.

2. Di Kuala Lumpur, nisbah antara perokok lelaki dan wanita di bawah umur 30 tahun adalah 5:1.

3. Kadar merokok dari golongan remaja dan wanita semakin meningkat.

4. 25% dari pelajar sekolah berumur 15 tahun ke atas pernah mencuba merokok dan 70% dari kumpulan ini akan menjadi perokok apabila meninggalkan bangku sekolah.

5. 60-75% dari asap rokok akan disedut oleh orang yang tidak merokok.

6. Hanya 50% perokok akan dapat menjangkau umur 70 tahun.

7. Rakyat Malaysia membelanjakan RM1.5 bilion setiap tahun untuk membeli rokok.

Dengan Shaklee, ramai yang sudah berhenti merokok. Usaha dengan mengambil suplemen VIVIX. Telah ramai yang dapat mengurangkan tabiat merokok sedikit demi sedikit dan terus berhenti. Malah kesihatan mereka terus bertambah baik tanpa alami kesan pasca berhenti merokok.

Ada yang boleh berhenti dalam masa sehari. Namun ada yang mengambil masa seminggu. Ada juga yang mengambil masa sebulan. Bergantung kepada tubuh badan individu.

Namun, berusaha untuk berhenti merokok adalah pilihan terbaik berbanding tidak berusaha langsung.

Mahu berhenti merokok? Atau mahu insan tersayang berhenti daripada mengambil sesuatu yang memudaratkan badan? Bukan saja kepada perokok itu sendiri, malah kepada rakan dan keluarga yang dianggap perokok pasif.

Cuba VIVIX. Kita buktikan boleh berhenti merokok. Kita buktikan boleh menghadapi masa depan dengan lebih sihat.

Hubungi saya segera: 011-27016822 untuk dapatkan vivix anda.

Assalamualaikum.
Natrah Mohamed.
Pengedar Shaklee Bandar Baru Bangi.
Pengeposan ke seluruh Malaysia.

Monday, April 27, 2015

Hampir 2 tahun

2 orang hero kesayangan

Assalamualaikum.

Sudah hampir 2 tahun saya sertai Shaklee. Bergiat aktif dan mula sebarkan kebaikan dan khasiat Shaklee yang saya sendiri alami kepada ramai. Alhamdulillah. Telah membantu ramai sihat, ceria dan kembali pulih daripada masalah kesihatan yang dialami.
Kalau nak kira atau sebut semua masalah kesihatan itu, rasanya tak tertulis di sini.

Baik, suka saya sekali lagi mewar-warkan perihal perniagaan yang kami uruskan. Hahaha.. Macam pengumuman rasmi pulak. ^^,

Nama perniagaan: Legasi Nasih Maju. (SSM: 002398060-V)

Jenis Perniagaan: Produk makanan kesihatan dan bimbingan untuk menjana pendapatan dari rumah.
Lokasi: Bangi, Selangor.

Blog: www.natrahmohamed.com

Fan page: www.facebook.com/natrahmamanasih/

Emel: natrah.mohamed@gmail.com

No tel: 011-27016822 (24 jam: SMS/ WhatsApp/ Telegram)

Keterangan Produk:
Legasi Nasih Maju menawarkan rundingan dan khidmat nasihat PERCUMA untuk produk makanan kesihatan no 1 Malaysia iaitu SHAKLEE. Kami pakar dan telah membantu ramai wanita untuk berjaya menempuhi fasa mengandung, berpantang dan menyusu secara lebih sihat dan bertenaga. Kami juga membantu ibu-ibu kembali kurus terutama selepas bersalin dan membantu anak-anak untuk lebih sihat dengan suplemen dari  sumber semulajadi.

Legasi Nasih Maju juga menjemput semua yang berminat untuk sertai keluarga BESAR kami sebagai pengedar atau ahli Shaklee dan akan diberi latihan khas untuk menjana pendapatan dari rumah.

Yearghhh.
Jom sertai kami.

Natrah Mohamed
011-27016822.



Monday, April 20, 2015

Tips mengajar anak bersolat bermula dari 0 tahun.

Tips Mengajar Anak Solat

Membiasakan anak-anak dengan solat

Umur 0-2 tahun

Ketika anak masih kecil, letakkan anak berhampiran dengan tempat kita solat supaya dia melihatkan kita solat sejak kecil Katakan kepadanya : “Sekejap ya sayang, ibu / ayah nak solat sebentar”


Umur 2-4 tahun

Selalu mengajak mereka untuk solat bersama : “Sekarang dah masuk waktu maghrib, Jom kita solat!” Ajak saja, dia mahu mengikut atau tidak itu perkara kedua, yang penting biar mereka terbiasa dengan ajakan kita.

Sediakan tudung kecil untuk anak perempuan, kopiah atau songkok untuk anak lelaki. Pakaikan mereka dengannya dan katakan kepadanya “Wah! Cantiknya adik pakai tudung untuk solat.” Mungkin mereka hanya memakainya tidak sampai satu minit, tapi tidak mengapa, senyum sahaja kepada mereka. Ulangi perbuatan ini sehinggalah mereka sendiri yang meminta tudung/kopiah/songkok apabila kita mengajak mereka untuk solat

Berikan pelukan dan ciuman yang paling hangat kepada mereka jika mereka mngikut kita solat. Tidak kisahlah walau berapa rakaat sekali pun. Kadang kala, mereka hanya mengangkat takbir kemudian melompat dan pergi bermain, walau sekecil mana perbuatan mereka mengikut kita solat, berikan kata penghargaan seperti : “Solehnya anak ibu hari ni, adik ikut ibu solat!”

Jika anak-anak memanjat kita semasa kita solat, janganlah dimarahi mereka kerana Saidina Hassan dan Hussin juga pernah melakukan perkara yang sama kepada Rasulullah s.a.w sehingga memaksa Rasulullah untuk sujud lebih lama daripada biasa. Apabila ditanya oleh para sahabat, Rasulullah mengatakan bahawa baginda tidak mahu cucu baginda terjatuh andai terus bangun. Namun, pastikan anak-anak kita suci dari najis sebelum kita solat supaya tidak terbatal solat kita terkena najis mereka.

Nasihatilah mereka dari hari ke hari dengan penuh hikmah dan lemah lembut. Jangan sesekali berkata kepada anak : “Pergi main jauh-jauh, ibu/ayah nak solat.” Kata-kata demikian dibimbangi akan menjadikan anak-anak menganggap bahawa solat itu mengganggu hubungan mereka dengan ibu bapa mereka.



Mengajar anak solat

Umur 5-6 tahun

Ajarkan mereka bacaan dan pergerakan solat yang betul. Jika ibu bapa tidak mampu, hantarlah mereka ke Tadika/tempat pengajian yang mengajar anak-anak solat. Solat secara praktikal di sekolah sangat membantu anak-anak belajar solat dengan lebih bersemangat dan gembira.

Sesekali ajaklah mereka ke masjid atau surau untuk solat berjemaah, namun ingatkan mereka selalu untuk menjaga adab-adab di rumah Allah.Terangkan kepada mereka tentang kefardhuan dan kepentingan solat bagi setiap orang Islam supaya dia solat bukan hanya ikut-ikutan tetapi kerana kefahaman yang betul.

Ceritakan juga kelebihan dan ganjaran bagi orang-orang yang solat.Boleh galakkan mereka solat dengan menonton video-video yang bersesuaian.

Sediakan carta solat, dan berikan mereka sticker setiap kali mereka berjaya melaksanakan solat.

Sentiasa galakkan mereka untuk solat pada setiap waktu.

Sekali sekala, kejutlah mereka untuk solat subuh, walaupun mungkin mereka akan sujud dan terus tertidur, tidak mengapa, bukankah ini hanya masa untuk mendidik mereka.

Jika mereka tidak mampu solat subuh pada waktunya, suruhlah mereka solat sebaik sahaja bangun tidur, tidak kisahlah jam berapa, yang penting solat.

Bagi ibubapa yang bekerja, biasakan bertanya anak : “Adik dah solat?” selain dari pertanyaan kita berkenaan dengan makan, kerja sekolah dan sebagainya sebaik sahaja kita pulang ke rumah. Biar mereka biasa dengan soalan itu dan mereka dapat merasakan betapa pentingnya solat dalam diari kehidupan seorang muslim.

Jika ibubapa menelefon anak, selain bertanya khabar, tanyakan juga tentang solat mereka.

Bersama memupuk istiqamah

Umur 7-10 tahun

Sebaik sahaja anak menginjak usia tujuh tahun, katakan kepadanya : "Bermula tahun ini, adik sudah tujuh tahun, jadi adik mestilah solat lima kali sehari. Tidak boleh tinggalkan solat lagi, tujuh tahun hingga sembilan tahun merupakan tahun latihan solat untuk adik. Jika adik meninggalkan solat ketika berumur sepuluh tahun nanti, ayah dah boleh rotan adik. Jadi adik kena berlatih bersungguh-sungguh ok?" Pastikan anak-anak solat 5 waktu sehari semalam walau apa jua masalah yang melanda.

Jika kita biarkan dia meninggalkan solat walaupun sekali, anak-anak akan merasakan tidak bersalah jika meninggalkan solat. Nyatakan kepada mereka tentang realiti masyarakat sekarang yang meringan-ringankan solat, tetapi kita tak mahu jadi seperti mereka.

Ceritakan tentang kisah-kisah para sahabat dan orang-orang yang hebat kerana menjaga solat mereka. Sentiasa bercerita tentang ganjaran syurga yang dikurniakan kepada orang-orang yang menjaga solat

Ceritakan juga kepada mereka tentang peranan syaitan yang akan mendatangkan rasa malas untuk solat. Jadi kita kena lawan! Jika anak bertanya kepada ibu kenapa tidak solat semasa haid, beritahu perkara sebenar, jangan pula katakan kepadanya anda sakit perut. Nanti dia fikir, kalau sakit perut tak payah solat.. Haru dibuatnya! Mantapkan solat anak-anak dengan mengajar hukum-hukum berkaitan dengan solat seperti rukun-rukun solat, syarat sah solat dan sebagainya, termasuk juga hukum bersuci.

Solat tiang agama, sesiapa yang meninggalkannya maka dia meruntuhkan agama. Sama-sama kita mendidik anak-anak dengan panduan yang telah diberikan oleh Rasulullah s.a.w. Mudah-mudahan anak-anak akan menjadi saham yang terbaik buat kita di akhirat kelak.

Wallauhua'lam.

Artikel ni disebarluas dalam whatsApp group saya. Penulis asalnya saya tak tahu. Namun semua tip ini wajar dan bernilai. Maka saya kongsikan untuk kita semua.

Thursday, April 16, 2015

1 Kaedah MUDAH dan BERJAYA melahirkan anak TAAT.

Teks: Natrah Mohamed


Nasih dan rakan-rakan sebaya sedang berkumpul dengan sopan. hehehe..
Malam tadi bawak anak-anak ke Usrah. Usrah Nisa kawasan Serdang, NGO yang saya sertai sejak graduasi UKM. Dulu-dulu, hanya saya dan beberapa rakan yang bawa anak. Masa tu, saya bawa Nasih saja. Yelah, anak sulung saya. Rakan-rakan sebaya bawa anak sulung masing-masing juga. 3,4 tahun berlalu. Bersiri-siri usrah dilalui, maka malam tadi, apabila melihat anak-anak kecik makin bertambah, Nasih sudah menjadi antara 'otai usrah Nisa', saya mula menyedari, cepatnya masa berlalu. Adik-adik junior sudah kelek anak masing-masing. 

Kawan saya, Halijah Abdan yang dulunya bawa Fatimah Az-Zahra, anak sulungnya, kini datang dengan 4 orang anaknya. 2 perempuan termasuk Fatimah dan 2 lelaki kembar. 
Sungguh meriah siri-siri usrah kami dengan kehadiran anak-anak ini. Erk, menandakan kami makin berumur. Yeahhhaa!


Sebenarnya, setiap kali usrah, saya memang sengaja bawa anak bersama. Asalnya kerana anak payah berenggang dengan saya, ialah, mamanya suri rumah. Hampir 24 jam anak depan mata. Apa-apa keperluan memang cari saya. Tapi lama-lama saya jadikan ia kewajiban untuk bawa anak ke usrah. Kerana saya mahu mereka biasa dengan perkataan USRAH, LIQA', program, ijtimak dan perkataan yang sewaktu dengannya.

Satu lagi, kerana ia majlis ilmu. Sungguh saya berusaha untuk bawa diri ke majlis ilmu sekerap mungkin. Begitu juga anak-anak. Seboleh mungkin mahu anak-anak biasa dengan majlis ilmu. Kerana ia dinaungi MALAIKAT. 


Perkara ini saya baca 2,3 tahun lepas. Sejak itulah saya berusaha untuk kenalkan anak-anak dengan majlis-majlis ilmu. Saya bawakan 1 artikel tentang majlis ilmu dan malaikat yang ditulis oleh sahabat FB saya, Ummu Solihin. Catatan ini saya copy dan letakkan dalam blog lama saya. Tapi hari ini saya tetiba teringat untuk menulis perkara ini. Namun, ilmu tak sedalam mana, maka, saya kongsikan semula ke dalam blog kesayangan ini untuk ambil panduan semula.
Ditulis oleh: Ummu Solihin 

Sewaktu saya mula menulis tentang tajuk post kali ini, telah beberapa kali saya meng-”backspace” kan ia dan mula menaip tajuk yang lain. Ramai orang menggariskan pelbagai formula untuk melahirkan anak-anak yang taat dan mendengar kata, tetapi berani-berani pula Ummu Solihin menyatakan bahawa ada satu teknik MUDAH dan BERJAYA untuk melahirkan anak-anak seperti ini :)


Ya, saya akui. Memang benar, ada pelbagai jenis teknik yang boleh digunakan oleh ibubapa untuk melahirkan anak-anak yang taat dan mendengar kata. Tak salah jika kita mencuba semua teknik yang disarankan. Namun bagi orang macam saya, insan yang lemah dan tidak mampu untuk mengamalkan kesemua petua, maka saya suka mengambil teknik yang MUDAH dan “sure” berjaya (InsyaAllah). Biarlah 2 atau 3 teknik sahaja sekali pun..yang penting, ISTIQAMAH :)

Kebiasaannya, jika kita perhatikan sifat anak-anak banyak dipengaruhi oleh orang yang berada di sekitarnya. (Saya pernah ceritakan dalam post sebelum ini) Sekiranya dia duduk dalam lingkungan manusia, yang suka melawan percakapan dengan mengeluarkan perkataan-perkataan yang kurang sopan, maka sedikit demi sedikit anak itu akan ter-ikut-ikut untuk meggunakan perkataan yang sama dalam perbualan mereka, waima bersama dengan ibubapa atau orang yang lebih tua.

Maka, untuk melahirkan anak-anak yang taat dan mendengar kata, hendaklah kita hadirkan bersama-sama dengan mereka, golongan yang bersifat taat dan mendengar kata juga. Lebih banyak mereka berdamping dengan golongan ini, maka lebih banyak sifat taat akan diambil dan menyerap dalam diri mereka. Persoalannya…Siapakah golongan ini??

Ya. Tidak lain tidak bukan, mereka ialah para malaikat.

Malaikat adalah makhluk Allah swt yang suci daripada segala dosa dan mereka ini bersifat “Samii’naa wa ato’naa” ~ kami dengar dan kami taat. Apabila Allah swt perintahkan segolongan malaikat untuk bersujud, maka mereka akan terus bersujud (tanpa mengangkatkan kepala walau se-milimiter pun) sampailah ke hari kiamat.

Program Nisa Serdang tahun 2011, sewaktu Nasih belum berumur setahun.


Untuk mewujudkan hubungan “persahabatan” di antara anak-anak kita dengan para malaikat, maka hendaklah kita mewujudkan MAJLIS TAKLIM di dalam rumah kita. Majlis Taklim adalah merupakan sebuah majlis ilmu yang dibacakan ayat-ayat Allah swt & hadis-hadis Nabi saw, berkaitan dengan segala perintah dan larangan Allah swt serta sunnah (cara hidup) Rasulullah saw.

Dari Abu Hurairah r.a sesungguhnya Rasulullah saw bersabda: “Tiadalah berkumpul suatu kaum di dalam rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca kitab-kitab Allah, saling mengajarkan sesama mereka, melainkan diturunkan kepada mereka sakinah, diliputi oleh rahmat, dikerumuni oleh para malaikat, dan mereka akan disebut oleh Allah swt dalam majlis para malaikat yang berada di sisiNya.” (H.R Muslim dan Abu Daud)

Apabila di dalam rumah kita, adanya majlis seumpama ini, maka para malaikat akan berbondong-bondong datang ke rumah kita. Mereka akan mengembangkan sayap-sayap mereka, dan duduk bertindan-tindan..sampailah ke arasy Allah swt.

Bayangkan sahabat-sahabat…

Berapa ramai malaikat yang akan datang ke rumah kita. Sehinggakan, kalaulah anak kecil kita yang ” tidak boleh duduk diam” selama berada dalam majlis ini, InsyaAllah, ke mana sahaja pun mereka berlari, pasti ada saat dan ketika, bahu mereka, tangan mereka, atau jari mereka, tersentuh dengan para malaikat. Oleh kerana, terlalu ramai bilangan malaikat yang berada di rumah kita sewaktu majlis taklim diadakan.

Majlis Taklim merupakan satu sunnah Rasulullah saw. Di dalam majlis-majlis seumpama inilah, Rasulullah saw telah mendidik sahabat-sahabat r.ahum, sehingga mereka menjadi golongan masyarakat yang paling berjaya sehingga mendapat gelaran radhiallahu a’nhum (Allah redha ke atas mereka) daripada Allah swt.

Yakinlah, dengan izin Allah swt, sekiranya kita mengamalkan sunnah ini (mengadakan majlis ilmu di rumah kita), maka Allah swt akan mendidik diri kita dan anak-anak kita, sama sebagaimana Allah swt mendidik Rasulullah saw dan para sahabat r.ahum. InsyaAllah, sedikit sebanyak sifat-sifat mereka akan terbentuk dalam diri kita dan juga anak-anak kita, kerana kita bersungguh-sungguh untuk menghidupkan sunnah ini di dalam rumahtangga kita.

Aamin..


~~~~~~

InsyaAllah, moga bermanfaat.

Jika tak mampu jadikan rumah sebagai medan untuk majlis ilmu, bawa anak ke majlis ilmu sekerap yang mungkin. Pelbagai majlis ilmu berlangsung di sana sini. Atau boleh bawakan program-program usrah ke rumah kita. 2,3 tahun dulu usrah Nisa Serdang boleh dibuat di rumah-rumah ahlinya. Tapi sekarang ini, ruang yang besar diperlukan kerana ia bakal padat dengan ahli-ahli yang dahagakan ilmu.

Terima kasih sudi jenguk blog ini.
Jemput singgah lagi yuk.

Natrah Mohamed
Pengedar Shaklee Bandar Baru Bangi serta seluruh Malaysia.

Tuesday, April 14, 2015

5 Fungsi utama HATI yang setiap pemilik HATI perlu tahu.


Teks: Natrah Mohamed.

Hati, organ terbesar di dalam tubuh manusia dan berkeupayaan dalam membina semula. Saiznya sebesar bola sepak. Mak aiii, besarnya!

Serangan jantung akan merosakkan otot atau organ jantung. Tetapi, serangan kepada hati akibat pengambilan alkohol berlebihan boleh merosakkan hati. Namun, hati mampu membaiki organnya sendiri. Sebab itulah hati boleh didermakan. Kan? Kan?



Keadaan hati dalam badan manusia






Ini struktur hati kita



Hati boleh dianggap sebagai INDUSTRI PEMPROSESAN dalam tubuh manusia, menjalankan fungsi-fungsi kritikal untuk memperbaiki. Subhanallah. Hebatnya hati ni. Kita memang tak perasan fungsi hati tau. Sebab ia berkerja secara senyap-senyap. Hihi..


Mari kita belajar fungsi-fungsi hati. Hahaha.. Macam subjek Biologi pulak.


1. Rembesan Hempedu
Cecair rembesan ini disimpan di dalam pundi hempedu untuk dikeluarkan apabila perlu ketika penghadaman. Hempedu diperlukan untuk pencernaan lemak. ia memecahkan lemak kepada lapisan yang lebih kecil (small globule). Hempedu juga membantu dalam penyerapan vitamin larut lemak, A,D,E,F,K dan membantu mengasimilasikan kalsium. Hempedu juga menukarkan Beta Karotena kepada vitamin A.


2. Bertindak Sebagai Detoksifikasi
Metabolisme protin dan penapaian bakteria makanan dalam usus menghasilkan ammonia yang didetoksifikasikan oleh hati. Hati mengawal metabolism protin. Untuk detoksifikasikan amonia, hati juga menggabungkan bahan-bahan toksik termasuk sisa metabolik protin, sisa racun serangga, dadah, alkohol dan bahan kimia dengan bahan-bahan lain yang kurang toksik. Bahan-bahan ini kemudiannya dikumuhkan dari buah pinggang. Oleh itu, dalam usaha untuk mempunyai fungsi hati yang betul, kita juga mesti mempunyai fungsi buah pinggang yang betul.


3. Mengawal Paras Gula dalam Darah
Dengan menukarkan tiroksina - hormon tiroid, ke dalam bentuk yang lebih aktif. Penukaran yang tidak mencukupi oleh hati boleh menyebabkan hipotiroidisme. Hati mewujudkan GTF (faktor tolenrasi glukosa) dari kromium dan glutation. GTF diperlukan oleh insulin untuk mengawal paras gula dalam darah dengan betul. Gula yang berlebihan akan disimpan dalam badan sebgai glikogen dam kemudian ditukar kembali kepada gula apabila diperlukan untuk tenaga. Hati juga memecahkan hormon seperti estrogen adrenalin dan insulin.

4. Penting dalam Metabolisma Lemak
Penting di dalam sistesis asid lemak dari asid amino dan gula, iaitu ketika pengeluaran kolestrol, lipoprotein dan phospholipid dan ketika ketika pengoksidaan lemak untuk menghasilakn tenaga. Di mana, makanan berlebihan akan ditukarkan kepada lemak di dalam hati, yang kemudian diangkut ke tisu lemak badan untuk penyimpanan.

Fungsi hati
Kadang-kadang kita terabai segala kerja yang dilakukan oleh hati. Kita fikir hati hanya menahan perasaan, sakit hati, puas hati, suka hati, berhati-hati saja. Hihi.. ^^,

Beberapa pakar perubatan mengatakan, kerosakan hati dapat dilihat dengan menggunakan CT scan. Namun, gangguan organ hati dapat dilihat dari bentuk fizikal seseorang.

 
Apa tanda hati kita bermasalah atau alami kerosakan? Jom kita cek..

1. Lingkaran gelap pada mata

Lingkaran gelap pada atas dan bawah mata berkaitan dengan kerosakan organ hati. Memang pada dasarnya banyak yang beranggapan bahawa lingkaran hitam di sekitar mata hanya bentuk kelelahan tubuh. Tetapi hitamnya lingkaran mata adalah satu tanda bahawa seseorang mengidap penyakit hati.

2. Mata berwarna kuning

Mata yang berwarna putih akan berubah menjadi kuning. Ini merupakan tanda agar kita harus segera melakukan pemeriksaan perubatan.

Mata menjadi kuning


3. Perut menjadi buncit

Perut yang membesar tetapi tidak mencerna banyak makanan merupakan tanda dari gangguan organ hati. Sebabnya perut yang membengkak akibat adanya infeksi dan kerosakan di hati.

4. Bau mulut yang busuk atau menyengat

Bau mulut seperti ikan busuk atau bawang busuk juga dinilai salah satu gangguan dari fungsi hati. Hal ini berkait dengan faktor kelebihan ammonia yang dihasilkan dalam tubuh.

Dalam Shaklee, kami fokuskan 1 produk yang bertindak khusus untuk merawat masalah hati iaitu DTX Complex.

Jom kita berkenalan dengan DTX Complex..


DTX Complex antara produk Shaklee yang jarang disebut. Kajian menunjukkan bahawa kandungan utama di dalam Shaklee DTX Complex, ekstrak biji benih pokok susu tisel menyokong keupayaan badan menghasilkan protin bagi membantu menjana semula sel-sel hati. 


DTX Complex mengandungi bahan ekstrak yang sangat penting dari biji benih pokok susu tisel yang menghasilkan 80% silymarin. Ia turut mengandungi bahan-bahan yang digabungkan secara unik dan saintifik, ekstrak daripada Schizandra dan cendawan Reishi (herba yang kaya dengan anti-oksida) dan ekstrak daripada dandelion, kunyit dan articok (herba yang membantu mengekalkan aliran hempedu).




Bahan kandungan DTX Complex


Hati kita berfungsi untuk membuang bahan toksin dalam badan Oleh itu, hati itu sendiri yang perlu sihat dan sejahtera. Kita memang sangat digalakkan membersihkan hati sentiasa. Secara batinnya, bersihkan hati dengan zikir-zikir dan sangka baik. Secara fizikalnya, bersihkan hati dengan tonik hoti: DTX Complex. Boleh gitu?

Selain mengamalkan vitamin DTX Complex ini, gaya hidup seseorang perlu diubah. Pengarah Unit Perniagaan Penjagaan Kesihatan Pengguna Sanofi, James Wong, berkata membran sel hati boleh terjejas disebabkan gaya hidup kurang sihat seperti pengambilan makanan berminyak, minum arak, merokok, pengambilan terlalu banyak ubat atau jangkitan daripada virus tertentu. 

''Apabila membran sel hati dibaiki dan digantikan secara beransur-ansur, hati sembuh secara perlahan-lahan, seterusnya memulihkan kesihatan," jelasnya. 

"Pendekatan menyeluruh perlu digunakan untuk mencegah penyakit hati. Selain daripada mengambil ubat, individu perlu mengubah gaya hidup dengan mengamalkan diet yang sihat dan bersenam. 

''Amalan gaya hidup yang sihat meningkatkan kesihatan hati sambil menggalakkan kesejahteraan umum," tambahnya.

Ada saudara mara yang alami tanda-tanda hati bermasalah seperti di atas? Atau menjalani gaya hidup tidak sihat? Sarankan DTX Complex kepada mereka. Rawat dan cegah segera. Kerana ia boleh mengakibatkan kanser hati. Kanser hati lambat dapat dikesan. Selalunya sudah tahap 4 ia baru dikesan. Sudah terlambat untuk berubat.

Hubungi saya segera untuk dapatkan DTX Complex. Cari Natrah Mohamed di FB atau dail 011-27016822. Saya pengedar produk Shaklee di Bandar Baru Bangi dan lakukan pengeposan ke seluruh Malaysia setiap hari.

Jumpa lagi..

Effective Shaklee Leader!


Sunday, April 12, 2015

Kami berada di 7 lokasi

Berikut adalah cawangan Shaklee seluruh Malaysia

Dapatkan Shaklee ID anda hari ini & buat pembelian dari cawangan berhampiran anda!
Atau hubungi saya: 011-27016822 (Natrah Mohamed) untuk dapatkan ID segera. 
Atau hubungi ejen-ejen Shaklee TERBAIK Legasi Nasih Maju untuk dapatkan produk 
Shaklee keperluan anda.


Ibu Pejabat

Level 9, The Pinnacle, Persiaran Lagoon, Bandar Sunway,
47500 Subang Jaya, Selangor Darul Ehsan.
Tel: 603-5622 3188
Fax: 603-5622 3099
Waktu Perniagaan > Isnin hingga Sabtu : 10.00pagi – 7.00malam

*************

Kuala Lumpur

No 32, Jalan Seri Rejang 3, Pusat Industri Seri Rampai,
Taman Sri Rampai, 53300 Kuala Lumpur.
Tel: 603-4142 1067
Fax: 603-4142 1027
Waktu perniagaan > Isnin hingga Jumaat, Sabtu (Pertama & Ketiga)
: 10.00 pagi – 7.00 malam

***********

Pulau Pinang

No. 81, 83 & 85, Jalan Todak 6, Pusat Komersial Sunway Perdana,
13700 Seberang Jaya, Pulau Pinang.
Tel: 604-383 8261
Fax: 604-383 8560
Hubungi : Cannie Teoh (Penyelia Cawangan)
Waktu perniagaan > Isnin hingga Jumaat, Sabtu (Pertama & Ketiga)

: 10.00 pagi – 7.00 malam

***********

Perak

32, Medan Istana 1, Bandar Ipoh Raya,
30000 Ipoh.
Tel: 605-241 8260
Fax: 605-241 8263
Waktu perniagaan > Isnin hingga Jumaat, Sabtu (Pertama & Ketiga)
: 10.00 pagi – 7.00 malam

***********

Johor

14, Jalan Molek 1/10, Taman Molek,
81100 Johor Bahru.
Tel: 607-352 5188
Fax: 607-352 4188
Hubungi : Fiona Chow (Penyelia Cawangan)
Waktu perniagaan > Isnin hingga Jumaat, Sabtu (Pertama & Ketiga)

: 10.00 pagi – 7.00 malam

************

Kelantan

319, Section 25, Bandar Kota Bharu, Jalan Sultan Yahya Petra,
15200 Kota Bharu.
Tel: 609-747 8688
Fax: 609-747 7711
Waktu perniagaan > Ahad hingga Khamis, Sabtu (Pertama & Ketiga)
: 10.00 pagi – 7.00 malam

**********

Sabah

Lot 4.1, Neutron Point, Lorong Poin Neutron,
Jalan Lintas Khidmat, 88300 Kota Kinabalu.
Tel: 6088-393 848
Fax: 6088-393 851
Hubungi : Amir Bin Kissi (Penyelia Cawangan)
Waktu perniagaan > Isnin hingga Jumaat, Sabtu (Pertama & Ketiga)

: 10.00 pagi – 7.00 malam

Jumpa di Shaklee! Syarikat pengeluar makanan kesihatan No 1 dunia. 

Friday, April 10, 2015

10 individu yang perlukan Lecithin

Siapa yang memerlukan LECITHIN
1. Pesakit DIABETES – mereka tak boleh kekurangan lecithin
2. Pesakit BUAH PINGGANG – kolina dalam lecithin meringankan tugas buah pinggang untuk memproses protein
3. Penderita KEGUGURAN RAMBUT – memerlukan lecithin kerana kekurangan inositol (komponen dalam lecithin menyebabkan keguguran rambut).
4. Pesakit STROK.
5. Orang yang banyak mengambil karbohidrat kerana ia boleh membentuk lemak dalam darah.
6. Orang yang mengalami KOLESTEROL TINGGI.
7. Orang yang mengalami masalah fokus, terutama  anggota badan.
8. Orang yang pelupa.
9. Ibu menyusu untuk lancarkan air susu dan merawat bengkak susu.
10. Mereka yang nak kurus, termasuk ibu yang menyusu.

Ha, ada ciri di atas?
Hubungi saya untuk dapatkan lecithin masing-masing. Sangat jimat sepanjang April 2015 ini. Harga tak masuk akal. Sebotol ada 180 biji.


Natrah Mohamed
Pengedar Shaklee Bandar Baru Bangi, Selangor.
011-27016822.


Thursday, April 9, 2015

7 Sebab badan kita WAJIB ambil suplemen!

7 SEBAB TUBUH BADAN KITA PERLUKAN SUPPLEMENT


1.  Melengkapkan dos vitamin yang diperlukan dalam seharian 
Dalam sesetengah situasi, tubuh badan kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang kita perolehi dari makanan yang diambil. Contohnya Vitamin E dan Vitamin C yang diperolehi dari makanan semata-mata tidak mencukupi untuk memberi pencegahan terhadap penyakit dan anti-penuaan.

2.  Kebanyakan buahan dan sayuran telah disembur racun perosak
Buah-buahan dan sayur-sayuran yang ditanam kebanyakkannya telah disembur dengan racun perosak yang menjejaskan kualitinya. 


Buah dan sayuran juga ditanam di tanah yang tidak subur dan mengandungi bahan galian yang kurang berbanding buah dan sayur yang ditanam secara organik. Ini akan mempengaruhi kualiti dan zat yang ada di dalam buah-buahan dan sayuran tersebut. Malah, terdapat juga buah dan sayur yang telah di 'wax' untuk memastikan ianya tahan lama!

   

3.  Zat makanan mudah hilang
Zat dan vitamin yang terdapat didalam makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan.


 Ini akan mengurangkan khasiat yang terdapat didalam makanan tersebut. Sebagai contoh, Vitamin C dan enzim mudah dimusnahkan oleh haba ketika proses memasak makanan berlaku.





4. Pengambilan ubat-ubatan menggangu penyerapan zat makanan
Pengambilan pil penahan sakit, laksatif, ubat-ubatan, alkohol dan antibiotik mengganggu proses penyerapan zat makanan.





5. Makanan seharian yang tidak seimbang
Dos vitamin yang diperlukan juga tidak mampu dicapai akibat pengambilan makanan yang tidak seimbang mengikut piramid makanan yang disarankan. Amalan diet yang tinggi lemak, kafien, gula dan garam menyebabkan simpanan zat didalam tubuh badan berkurangan.

Memilih menu tidak sihat


6. Gaya hidup tidak sihat
Keperluan nutrisi didalam tubuh juga tidak dapat dipenuhi akibat gaya hidup yang tidak sihat. Mereka yang berkerjaya lebih menggemari makanan segera akibat kesuntukan masa. Kebanyakan warga kota juga lebih gemar membeli makanan diluar rumah yang tidak diketahui kebersihan dan kualiti makanannya. Amalan merokok dan mengambil minuman beralkohol juga menyebabkan nutrisi didalam badan berkurangan.









7. Pencegahan dari awal
Supplement yang diambil dapat membantu kita untuk mencegah beberapa penyakit kritikal. Ini penting sebagai langkah pertama menghindari penyakit merbahaya seperti sakit jantung, kanser, diabetes, arthritis dan sebagainya.
1 daripada 5 rakyat Malaysia menghidap diabetes. Cegah sebelum kena.



Jadi, walaupun kita mungkin telah mengambil  makanan yang dirasakan sesuai, boleh jadi kita masih sakit dan tidak segar kerana sebab-sebab di atas. Supplement juga merupakan makanan tambahan, bukan bertindak sebagai pengganti. Supplement berfungsi menambah nutrisi yang diperlukan dan bukan satu-satunya tempat pergantungan untuk mendapatkan nutrisi.


Alhamdulillah, ramai yang telah memilih untuk mengambil suplemen sebagai membantu menampung kekurangan nutrisi. Pastinya pilihan no 1 rakyat Malaysia adalah SHAKLEE. Saya pengedar dan pengguna produk2 Shaklee hampir 80% produknya saya sudah gunakan. Alhamdulillah, cukup berpuas hati. Bermula dengan alfalfa yang kurangkan gastrik, ESP yang turunkan diabetes sewaktu mengandung dan sekarang ini gastrik saya sudah sembuh. Ostematrix yang sebabkan tulang saya padat. Set berpantang dan menyusu yang menyihatkan badan saya semasa pantang dan memeriahkan susu saya serta pelbagai lagi produk yang cukup saya sukai.


Mahu dapatkan produk Shkalee?
Hubungi saya, Natrah Mohamed: 011-27916822 atau jenguk FB Natrah Mohamed untuk berkenalan dengan saya.
Bersama upline saya, Master Farihah Abu Kasim, pelajar pHD bidang pemakanan.


Jemput jalan-jalan dalam blog saya. Jemput tinggalkan komen atau pertanyaan juga.

Assalamualaikum,
Natrah,
Efektif Leader Shaklee..

Wednesday, April 8, 2015

7 perkara perlukan perhatian para usahawan.

Ini antara kenyataan Dr Azizan.

Selamat merenung jangan sekadar termenung tau!


Saya copy dan letak sini untuk panduan kita bersama.
----

Nak kaya? Nak berjaya dalam perniagaan? Nak jadi usahawan? Dah banyak kali cuba tapi tak berjaya ? Kenapa eh ...

Ok lah ... untuk bincang isu ni rasanya seminggu tak habis. Kita ringkaskanlah sikit ya ... Begini ... saya sudah 14 tahun terlibat dalam bidang training ni dan rasanya tidak kurang dari 200 orang usahawan dan perniagaan yang telah saya diminta untuk beri nasihat dan tunjuk ajar, untuk troublehoot masalah, bantu bagi nasihat dsbg ... baik perniagaan kedai runcit, kedai makan, klinik perubatan, insuran agency, law firm, engineering, syarikat MLM, dsbg...

Dari situ saya rasa saya nak simpulkan kenapa seseorang itu tidak berjaya dalam perniagaan / tidak boleh jadi kaya / Tuhan tak bagi dia kaya / tak bagi dia jadi usahawan berjaya dsbg ...

1. Niat tak betul - tujuan nak jadi kaya sebab nak jadi bos boleh rilek orang lain bekerja kita pantau je ... hekk elehhhh ... tahu tak jadi bos lagi bnyk kerja lagi bnyk benda kena pikir ... nampak sangat sifat bossy dan malas serta angkuh tu menebal dlm diri ...

Niat tak betul juga termasuk nak bantu adik-adik, nak bantu orang tu orang ni ... nak bantu makhluk tu makhluk ni dan macam2 lagi janji untuk bantu ... SEMUANYA TAK TEPAT !! Bantu diri tu dulu yg masih tak terbantu ...

Sepatutnya niat yg utama untuk jadi kaya / untuk berjaya dalam perniagaan ialah UNTUK MENDEKATKAN DIRI DENGAN ALLAH ... agar jadi lebih beriman dan bertakwa ... agar dapat beribadat dengan lebih khusyuk ... agar Allah lagi sayang ... agar dapat bantu diri tu dulu agar lebih beriman, lebih bersabar, lebih bersyukur, lebih soleh ... It's all about ourself NOT about others.

2. Bangun pagi - memang perangai tak layak jadi orang berjaya. Pukul 8 baru bangun ... subuh entah ke mana ... pukul 10 baru keluar rumah ... pukul 2 pagi tak tidur lagi layan TV .. lepak kat warung dsbg... subuh asyik terlepas ... jgn cakaplaa dhuha ke tahajud ke ... huhh .. yg tu jauh sama sekali ...

3. Biadab dan angkuh - baru je pandu wira / viva / pesona / kereta biasa2 dah cilok sana cilok sini ... berlagak dijalan
raya ... biadab ! tekan minyak kuat2 taruk sound system kuat2 bukak lagu kuat2 biadab di jalan raya ... guna laluan kecemasan potong que ... SANGAT KURANG AJAR ... tu baru pandu wira tu ... belum lagi mercedes ... sbb tu Tuhan tak bagi kaya ...

Tuhan bagi setakat wira tu jelah ... Kalau Tuhan bagi kaya dapat beli mercedes tak tahulah macam mana takbur lagi dia atas jalan raya ... infact, habis duit duk repair mercedes tu ... SBB tu kita tengok orang kaya yg drive kereta mewah ... ada ke yg cilok sana cilok sani jadi road bully ... tak ramai kan ... mereka semua drive sangat berhemah ... enjoy the driving ... drive safely ... sbb tu mereka bertambah kaya ... sebab mereka layak utk jadi kaya  

4. Pakai nak cantik makan nak sedap kerja malas - baru je bisnes buat untung sikit, baju dah berubah corak dan imej dah berubah ... baju murah dah tak pakai ... semua jadi branded ... makanpun tempat yg highclass ... kat gerai tak boleh ... jatuh standard ... hek elehhhhh ... hari minggu bawak keluarga pergi bercuti pantai itulah pantai inilah ... tiap2 mlm tak payah masak ... makan kat luar ... gaya hidup terus jadi mewah ... bukannya nak guna duit untung tu utk kumpul pergi umrah ke ... set matlamat selesaikan dulu yg wajib tu dulu ke ...

5. Berkira bab sedekah dan zakat - nak keluar sedekah sangat susah ... zakat lagilah ... ada je alasan utk mengelak bayar zakat pendapatan tu ...

6. Malas - asal ada duit sikit je terus malas buat kerja ... semua jadi delay ... semua jadi tertangguh .. baru sikit je Allah bagi rezeki terus lupa diri jadi malas ... tidur jadi banyak ... makan jadi melampau ... Kerja jadi malas ... CONFIRM TUHAN TAK BAGI KAYA !

7. Solat - asal ada duit sikit je solat terus tunggang tebalik ... sibuk sampai tak solat ... masa susah dulu bukan main berdoa sahaja dah setengah jam ... kaya sikit je ... baru sikit Allah bagi rezeki terus lambat2kan solat ... Dhuha?? Huhhhhh ... jauhhhh sama sekali.

7 bebelan ni saya copy paste saja tau. Untuk panduan kita bersama. Hihi.

Ok. Jumpa lagi entry akan datang.

Natrah,
Work at home mum with 4 figures income.
Shaklee top leader!



Monday, April 6, 2015

Seronok sangat ke?

Shaklee ada kelas offline ke? Asyik dengar kelas online je..

Hehehe... Ada. Anjuran Shaklee sendiri atau anjuran distributor Shaklee. Biasanya yang rank Master Coordinator yang anjurkan. Kerana group mereka sudah cukup besar.

Saya begitu bertuah kerana berada dalam kumpulan Jutawan yang cukup ramai ahlinya, Master Coordinator di bawah kumpulan ini cukup ramai. Lebih 45 orang. Master coordinator adalah rank tertinggi dalam Shaklee tau. Upline saya juga seorang Master. Super upline Saya pun. Super-super upline saya juga. Saya Natrah Mohamed insyaAllah akan naik ke Master Coordinator pada Februari 2016. Doakan. Amin.

Oh ya, nak cerita hari ni saya sertai kelas upline saya anjurkan Bangkit#4. Di Faizworld Training Centre, Bangi. Upline saya ni, Presidential Master Shareeza. Kami kenali sebagai PM Cery. Oh ya, Presidential Master adalah anugerah khas buat beliau dan beberapa orang master yang layak kerana kumpulan membuat jualan lebih ratusan ribu ringgit.


Bisnes Shaklee best ke?

Teramat sangat best! Saya belum pernah jumpa kumpulan orang berniaga yang tekankan ahlinya untuk berzikir, tahajud, solat taubat, baca Quran, doa dengan sungguh-sungguh, sedekah, jaga hubungan dengan Allah serta semua makhluknya.

Ini semua saya jumpa apabila sertai kumpulan ini. Amalan ini semua telah membawa saya kembali kepada Allah.

Mula-mula, saya cuba istiqamah Solat sunat Dhuha. 2 rakaat saja. Lama-lama, apabila telah istiqamah/konsisten, saya boleh buat 4 rakaat. Kemudian jadi 6. Dan seterusnya. Apabila tak buat, terasa serta tak kena. Pernah rasa? Cubalah!

Selain itu kami fokus sedekah. Pelbagai bentuk sedekah yang boleh diberikan. Wang, masa, tenaga, harta benda, nasihat, kata-kata yang baik serta pelbagai lagi. Inilah cara kami menjemput rezeki. Alhamdulillah. Hasilnya superb. Cubalah. Saya ada kongsikan tentang cara mudah sedekah dalam entry sebelum ini. Check it out!

Apa yang sebabkan saya suka sangat dengan bisnes Shaklee? Ia adalah homebased  bisnes. Saya berada di rumah dengan anak-anak 24 jam dan saya berkongsi kebaikan Shaklee dengan orang sekeliling. Hanya melalui online. Ya. Pelbagai media sosial yang tak mampu lagi menyekat kita daripada berkongsi.

Mahu sertai saya? Hanya berkerja dari rumah. Bersama anak-anak. Kami tiada kelas malam yang terpaksa keluar tinggalkan anak. Kami hanya berhubung dan lakukan kelas melalui media sosial yang ada sekarang ini. Sungguh rugi jika tidak dipergunakan untuk menjana kewangan. Saya sudah pergunakannya. Heheh. Ayuh sertai saya.


Kelas hujung minggu, anak boleh dibawa bersama

Oh ya, saya sambung sikit lagi. Ini nurseri di training centre upline saya yang kami sertai kelas tadi. Ada nurseri untuk anak-anak bermain. Mainannya terlalu banyak. Boleh muak anak-anak ini nak main. Hehe


Nafiz di Faizworld.

Dalam program kami, anak peserta dan anak pengajar bebas dibawa dan sertai kami dalam bilik training. Saya tak jumpa dalam MLM atau company lain. Ini setakat yang saya tahu la kan. Ini menunjukkan kami mengutamakan keluarga.


Saya di depan pintu Faizworld Training Centre

Seronok kan sertai dan berbisnes Shaklee ini? Saya akan kongsikan lagi keseronokan2 kami dalam Shaklee ini. Stay tune. Jenguk-jenguk blog ini selalu ye.

Oh ya, jika mahu sertai keluarga besar kami, boleh hubungi saya, Natrah Mohamed: 011-27016822.

Jumpa lagi.
Assalamualaikum.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KENALI SHAKLEE

 photo KENALISHAKLEE_zpsjhrkr5w4.jpg
 photo PRODUKSHAKLEE_zpslwr9bj4b.jpg
 photo CADANGANVITAMIN_zps9fostmqa.jpg
 photo SERTAIKELUARGAKAMI_zpsnwpjxnay.jpg
 photo PENGEDARSHAKLEE_zpsu3sbu1d3.jpg
 photo CAWANGAN SHAKLEE_zpsbm1dxcgx.jpg

Pengunjung

Designed by NH Design