Jimat RM10, air pun PERCUMA

Teks: Natrah Mohamed

Amboih, tajuk macam nak jual barang.

Tak jual barang ye.
Ni aktiviti kami anak beranak di hujung minggu.

Basuh kereta.

Papa Nasih basuh. Nasih bantu.
Saya bantu kemas dan buang sampah-sampah kat bahagian dalam kereta je.

" Basuh sendiri, jimat RM10. Lagipun air kan free." Suami saya.

Saya tambah, " Boleh bersenam sekaligus." ;)

Sebelum tu bantu cabut rumput. Rumput tumbuh dengan subur dan sihat dalam pasu dan di celah-celah simen garaj.
Hehe.. Selalu nya saya susah nak keluar rumah bersihkan halaman rumah. Tercongak dalam rumah je. Kalau nak keluar, terus masuk kereta dan keluar. Tak pandang kiri kanan dah. Maklumlah pegang si Nafiz. Hehe..

Basuh kereta dan cabut rumput, ini antara aktiviti hujung minggu yang selalu kami buat. Tapi dah berminggu-minggu tak buat. Maklumlah supersibuk. Ada saja program yang menyebabkan kami tak dapat lepak-lepak di rumah pada hujung minggu. Eh, sebenarnya saya suri rumah. Tapi kan saya dah bagi tahu tadi, saya jarang keluar untuk bersihkan halaman. Selalu keluar kejap ambil daun pandan dan kunyit atau serai saja. Tapi suami dulu yang memulakan inisiatif membersih halaman. Baru saya ikut.

Ok, jumpa lagi dalam entry akan datang.

Natrah aka Mama Nasih.

Powered by Blogger.

Blog Archive

Legasi Nasih Maju

Legasi Nasih Maju
Pengedar dan pembekal produk kesihatan dan kecantikan Shaklee

Anak Pintar Cerdas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...