Monday, September 1, 2014

4 Tips Mudah Supaya Wajah Cantik Berseri

B Complex dipanggil juga vitamin cantik

Teks: Natrah Mohamed


Ada la 2,3 orang kawan saya tegur, "muka makin berseri-seri, nampak cerah."
Tak ramai pun yang tegur, tapi 2,3 orang je. Saya yakin yang ramai-ramai tu malu nak bagitahu. Ok iolls paham.

Bagi meraikan 2,3 orang yang bertanya ni, ni saya bagitau RAHSiA. Sebenarnya ia bukan lagi rahsia. Saja nak buat gempaks. Ada beberapa B yang saya amal.
B yang pertama: vitamin B COMPLEX. Makan sebiji je sehari. Nak makan 2 pun xdak masalah. B complex ni bantu penghasilan darah dalam badan. Sekaligus bantu melancarkan pergerakan darah. Bila darah bergerak lancar, kusut-kusut kat muka dan kepala hilang. Itu yang boleh jadi berseri. Ada paham?








B yang ke 2: BERWUDHUK. Pesanan YB Dr Khairuddin at-Takiri, kenal dalam keadaan berwuduk. Bila wuduk terbatal, amik wuduk lagi. Sentiasa perbaharui wuduk. Kerana sebagai peniaga dan pendakwah, kita ni perlu dalam keadaan terbaik dan sentiasa bersih dan suci. Ini yg saya amal. Sebagai peniaga atau pendakwah, kedua2nya brgantung dan berharap kepada Allah untuk buka pintu hati mad'u dan pelanggan. Jadi, harap dan gantung hanya pada Allah.


Ambil wuduk untuk ketenangan


B yang ke 3: BERTENANG. Cara nak bertenang? Rujuk B yang pertama dan ke 2. Ngeh ngeh.

B yang ke 4. BABAI kepada segala masalah. Ada masalah yang kita perlu selesai kan segera. Jangan tangguh-tangguh. InsyaAllah fikirkan tak kusut. Tapi ada masalah yang perlu kita abaikan. Tak perlu fikir. Biar masa yang menyelesaikan sendiri. Beri masa dan ruang untuk bertenang dan lupa kan masalah. Bila masalah tiada, fikiran jadi tenang. Seri boleh naik ke muka.






Selamat berjaya kepada semua.






Terima kasih sudi jenguk blog ini.






Natrah Mohamed aka MamaNasih
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KENALI SHAKLEE

 photo KENALISHAKLEE_zpsjhrkr5w4.jpg
 photo PRODUKSHAKLEE_zpslwr9bj4b.jpg
 photo CADANGANVITAMIN_zps9fostmqa.jpg
 photo SERTAIKELUARGAKAMI_zpsnwpjxnay.jpg
 photo PENGEDARSHAKLEE_zpsu3sbu1d3.jpg
 photo CAWANGAN SHAKLEE_zpsbm1dxcgx.jpg

Pengunjung

Designed by NH Design